Growth hacking – tipy, które musisz przeczytać

Growth hacking tipy

Dziś będzie krótki wpis o growth hackingu. Jedną z najważniejszych czynności na początku działalności jest budowanie newslettera, czyli listy mailingowej potencjalnych klientów. Przy tworzeniu mailingu warto sprawdzić, w jaki sposób mailing tworzą największe firmy na świecie, taka lista oraz wzory maili sprzedażowych są dostępne na stronie Email drips. Idealnym narzędziem na początek jest MailChimp, który jest darmowe i pozwala od początku tworzenia firmy budować listę mailową.

Sposobem na zwiększenie bazy listy użytkowników zastosowanie prezentu za zostawienie adresu mailowego użytkownika. Ten zabieg jest często stosowany na blogach, za zapisanie się do newslettera użytkownik dostaje na swoją skrzynkę pocztową prezent w postaci np. e-booka lub zestawienia w arkuszu kalkulacyjnym.

Przykładem przedsiębiorstwa w branży informatycznej, które wykorzystało tą strategie jest producent oprogramowania JBoss. Firma aby otrzymać dane kontaktowe potencjalnego klienta udostępniła dokumentację swojego oprogramowania za darmo w zamian za podanie danych kontaktowych, np. adresu email, dzięki tej aktywności przedsiębiorstwo mogło oszacować ilu użytkowników korzysta z oprogramowania.

Przedsiębiorstwo następnie zastosowało strategie weryfikacji leadów w postaci sprawdzania czy dany użytkownik kwalifikuje się jako docelowy klient, dzięki temu udało się sprzedawcom firmy po kontakcie z danym użytkownikiem sprzedawać płatny produkt 25% zdefiniowanym wcześniej użytkownikom.

Przykładem wykorzystania działań związanych z hakowaniem wzrostu jest Airbnb, które w początkowej fazie wykorzystało pewną zależność na zdobycie większej ilości użytkowników. Portal znalazł potencjalnych użytkowników na innym portalu ogłoszeniowym Craigslist poprzez zautomatyzowanie procesu rejestracji konta i automatycznego dodawania ogłoszenia z Airbnb w tym serwisie. Efekty były znakomite, co przedstawiają poniższe wykresy wzrostu liczby użytkowników w tym okresie.

Wzrost liczby użytkowników na miesiąc w Airbnb

Kolejnym aktywnością związaną z hakowaniem wzrostu jest studium przypadku Evernote. Firma tworzy oprogramowanie do tworzenia notatek dla użytkowników na wszystkich popularnych platformach. Twórcy aplikacji zdecydowali aby aplikacja była zawsze dostępna na praktycznie każdej nowej platformie, np. aplikacja była dostępna jako jedna z pierwszych w sklepie z aplikacjami App Store autorstwa Apple, również była jedną z pierwszych aplikacji zaprojektowanych bezpośrednio na iPad’a. Dzięki czemu aplikacja skorzystała na popularności nowej platformy i uzyskała popularność.

Strategia sprawdza się szczególnie w niszowych i wyspecjalizowanych startupach. Firma zastosowała tą strategie również w przypadku innych systemów operacyjnych, m. in.: najpopularniejszy obecnie system Google – Anrdoid, Blackberry, Kindle Fire itp. Pierwszeństwo w sklepach z aplikacjami pozwoliło Evernote rosnąć bardzo szybko i znaleźć dodatkowe źródło dystrybucji swojego oprogramowania. Poniżej zamieszczono zrzut ekranu aplikacji.

Ciekawym narzędziem wspomagającym działania związane z hakowaniem wzrostu są narzędzia do monitoringu sieci. Oprogramowanie pomaga śledzić wpisy w internecie po danej frazie, dzięki czemu przedsiębiorcy są w stanie szybko reagować na wzmianki o firmie, na opinie użytkowników zamieszczanie w internecie oraz przede wszystkim zwiększać sprzedaż.

Aplikacje pozwalają nam przedstawiać siebie w pozycji eksperta podczas dyskusji na forach i zwiększać zaangażowanie użytkowników, którzy są zainteresowani naszymi usługami lub produktami.

Kolejną strategią, która pozwala na zwiększenie sprzedaży są webinary (szkolenie video na żywo w internecie). Organizowanie webinaru pozwala przedstawić organizatora jako eksperta w swojej dziedzinie. Dodatkowo taka forma komunikacji pozwala dotrzeć do wcześniej określonej grupy odbiorców. Webinar również jest okazją do zaprezentowania oferty sprzedażowej.

Dobre wyniki sprzedażowe połączone są pośrednio z pojęciem lejka sprzedażowego, który jest dokładnie zdefiniowanym oraz ustrukturyzowanym procesem sprzedaży, który pozwala zdefiniować działania, które są niezbędne do pozyskania nowych klientów. Poniżej przytoczono grafikę przedstawiającą schemat lejka sprzedażowego:

Lejek sprzedaży

Podsumowanie

Lista wszystkich wpisów z serii o e-marketingu poniżej:

Mam nadzieję, że wpis dostarczył Ci wartość i przekazałem Ci krótką specyfikację hakowania wzrostu. Kolejne wpisy dotyczące tego tematu w kolejnych tygodniach. Bardzo dziękuje Ci za przeczytanie i poświęcony czas. Jeśli masz chwilę, napisz komentarz, jak mogę Ci jeszcze pomóc lub czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o branży IT. Zachęcam również do zapisania się na newsletter, w którym prześlę Ci raz w tygodniu wartość w postaci ciekawych tekstów, tematów oraz inicjatyw związanych z IT, produktywnością, biznesem, marketingiem online, rekrutacją oraz technologią. Stay tuned!

Bonus nowa grupa „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku

grupa-facebook

Zapraszam również do dołączenia do nowej grupy „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku – https://www.facebook.com/groups/847327302453321 #łączmysię ;-). Grupa ma na celu zrzeszać i wspierać osoby, które chcą się przebranżowić do branży IT. Serdecznie polecam szczególnie osobom, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej o branży.

Grupa ma na celu stworzenie społeczności użytkowników, którzy wspierają się podczas przebranżowienia, pomagają sobie nawzajem w zdobyciu pierwszej pracy w IT. Zależy mi, aby ta pomoc była wartościowa, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Dołączysz? 😉

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na blogu, polecam:

Posts created 20

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top