Rola Oprogramowania W Tworzeniu Strategii Marketingowej Firmy W Internecie

Rola oprogramowania w tworzeniu strategii marketingowej firmy w internecie

W tworzeniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa w internecie niezbędne jest oprogramowanie, które znacząco ułatwia prace przedsiębiorcy. Jest to pierwszy wpis z serii wpisów o e-marketingu. W niniejszym wpisie przytoczono przykłady aplikacji, usług i technologii, które pozwalają tworzyć skuteczne strategie marketingowe w internecie.

W internecie użytkownicy są cały czas zasypywani reklamami. Zgodnie z badaniami ze strony Nielsen Norman Group przedsiębiorca na swojej stronie na przyciągnięcie uwagi użytkownika ma tylko 10 sekund. W związku z powyższym użytkownicy zaczęli korzystać z aplikacji, które blokują przekazy reklamowe w internecie np. Adblock plus.

Rola Oprogramowania W Tworzeniu Strategii Marketingowej Firmy W Internecie

Jest to pierwszy wpis z serii o e-marketingu. W tworzeniu i wdrażaniu pomysłów biznesowych oraz strategii marketingowych pomocną usługą może być skorzystanie z technologii chmury obliczeniowej. Technologia chmury obliczeniowej pozwala na wypożyczenie odpowiedniej ilości serwerów, usług dostępnych w chmurze bez kupowania oraz budowania własnej infrastruktury komputerowej, która jest niezbędna do uruchomienia strony swoich usług w internecie. Chmura obliczeniowa może być narzędziem do wykorzystania pełnego potencjału przedsiębiorstwa ze względu na oszczędności oraz elastyczność.

Obecnie na rynku chmury publicznej na świecie mamy 3 liderów, czyli kolejno firma Amazon ze swoją usługą Amazon Web Services, firma Microsoft ze swoją usługa Microsoft Azure oraz firma Google ze swoją usługą Google Cloud. Dzięki usługom, które są dostępne w wyżej wymienionych platformach, użytkownicy są w stanie szybko zbudować wirtualną serwerownie, na której można zainstalować strony i usługi przedsiębiorstwa.

Zaletą tej formy korzystania z usług chmury publicznej jest niewydawanie ogromnej kwoty na serwery na początku działalności biznesowej, tylko opłata w formie abonamentowej tylko za czas wykorzystania danej usługi co daje ogromne oszczędności. W innym przypadku właściciel przedsiębiorstwa na początku drogi byłby zmuszony do kupna serwerów na samym starcie działalności.

Dodatkowo przy zamknięciu projektu lub działalności użytkownik jest w stanie wyłączyć usługi i nie płacić co jest dużym plusem. W modelu dystrybucji chmury publicznej płaci się tylko i wyłącznie za wykorzystane zasoby w przeciwieństwie do fizycznych maszyn, które działają bez przerwy w serwerowni bez względu na obciążenie komponentów komputera, tj. procesor oraz pamięć RAM.

Na rynku możemy wyróżnić trzy modele dystrybucji usług lub oprogramowania w modelu chmury publicznej, pierwszym z nich jest model Software as a Service (SaaS). Definicja tego modelu to świadczenie usług elektronicznych w chmurze za pomocą internetu.

Kolejnym modelem dystrybucji usług w chmurze jest Platform as a Service (PaaS) – narzędzia developerskie, infrastruktura dostępna na żądanie lub środowisko, na którym użytkownik jest w stanie uruchomić swój projekt. Ostatnim dostępnym modelem dystrybucji w chmurze jest model Infrastructure as a Service (IaaS) – usługa związana z dostępem do infrastruktury informatycznej, gdzie użytkownik płaci tylko za realne wykorzystanie np. serwerów, które można w każdej chwili wyłączyć.

Jeśli mamy na celu stworzenie tylko strony internetowej, która nie będzie generowała dużego organicznego ruchu należałoby wziąć pod uwagę kupno usługi typu hosting. Usługa hostingu pozwala na wynajęcie określonego serwera do osadzenia na nim swojej strony internetowej. To rozwiązanie sprawdza się podczas tworzenia prostej strony informacyjnej typu blog, własnej strony z ofertą konsultacji lub prostej własnej wizytówki w internecie.

Idealnym przykładem oprogramowania, które pomaga przy tworzeniu grafik marketingowych oraz postów w media społecznościowych jest aplikacja Canva działające w modelu freemium. Aplikacja działa przez przeglądarkę internetową i w łatwy sposób pozwala stworzyć proste logo, podpowiada jaki format wybrać, jaki motyw, jaką czcionkę oraz jaki schemat kolorów. Logo przedsiębiorstwa lub graficzny post marketingowy przeznaczony do mediów społecznościowych można stworzyć dosłownie w kilka minut. Program pozwala tworzyć piękne grafiki bez zaawansowanej wiedzy graficznej.

Dobrze dobrane oprogramowanie w przedsiębiorstwie pozwala osiągać przedsiębiorcom lepsze wyniki w codziennej pracy. W pierwszej fazie tworzenia strategii marketingowej w internecie można skorzystać z usługi Google Moja Firma. Strona pozwala przedsiębiorcy uzupełnić profil swojej firmy w internecie. Warto podkreślić, że aby uzupełnić profil nie potrzeba wiedzy programistycznej. Zaletą tego typu rozwiązania jest pojawienie się opisu naszej firmy w innych usługach najważniejszej wyszukiwarki na świecie, szczególnie w usłudze Mapy Google gdzie użytkownicy często wyszukują różnego rodzaju usługi.

Ciekawą alternatywą, która pomaga w rozwijaniu firmy w internecie jest inicjatywa Internetowe rewolucje stworzona przez Google Polska. Projekt pozwala przedsiębiorcom na uczestnictwo w programie, w którym mogą przejść przez kurs online oraz mają do dyspozycji pracownika Google, który pomoże stworzyć strategie promocji firmy w internecie z wykorzystaniem darmowych narzędzi. Program jest darmowy i pomaga szczególnie przedsiębiorcom, którzy zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym.

Istotną aktywnością w dobrze zorganizowanej strategii marketingowej jest budowanie procesów sprzedaży za pomocą odpowiedniego oprogramowania, np. Pipedrive, czyli narzędzia, które pozwala stworzyć powtarzalne procesy sprzedaży. Odpowiednio zaprojektowane procesy w sprzedaży pozwalają wygenerować sprzedaż na odpowiednim poziomie.

Podsumowanie

Lista wszystkich wpisów z serii o e-marketingu poniżej:

Mam nadzieję, że wpis dostarczył Ci wartość i przetestujesz wymienione aplikacje, strony w praktyce. Bardzo dziękuje Ci za przeczytanie i poświęcony czas. Jeśli masz chwilę, napisz komentarz, jak mogę Ci jeszcze pomóc lub czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o branży IT. Zachęcam również do zapisania się na newsletter, w którym prześlę Ci raz w tygodniu wartość w postaci ciekawych tekstów, tematów oraz inicjatyw związanych z IT, produktywnością, biznesem, marketingiem online, rekrutacją oraz technologią. Stay tuned!

Bonus nowa grupa „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku

grupa-facebook

Zapraszam również do dołączenia do nowej grupy „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku – https://www.facebook.com/groups/847327302453321 #łączmysię ;-). Grupa ma na celu zrzeszać i wspierać osoby, które chcą się przebranżowić do branży IT. Serdecznie polecam szczególnie osobom, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej o branży.

Grupa ma na celu stworzenie społeczności użytkowników, którzy wspierają się podczas przebranżowienia, pomagają sobie nawzajem w zdobyciu pierwszej pracy w IT. Zależy mi, aby ta pomoc była wartościowa, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Dołączysz? 😉

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na blogu, polecam:

Posts created 20

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top