Rola Strony Internetowej, Pozycjonowania, Content Marketingu W Firmie

rola strony internetowej

Jest to trzeci artykuł z serii o e-marketingu po pierwszym Rola Oprogramowania W Tworzeniu Strategii Marketingowej Firmy W Internecie i drugim Rola E-marketingu W Firmie. Strona internetowa przedsiębiorstwa jest najłatwiejszym i jednym z najważniejszych sposobów komunikacji z marką w internecie [1].

Dobrze zaprojektowana i przemyślana strona internetowa pozwala firmie dbać o swój wizerunek w internecie oraz pozwala zaprezentować oferowane produkty lub usługi w sieci. Przy tworzeniu strony należy zwrócić uwagę na aktualne trendy w projektowaniu stron internetowych oraz na technologie responsive web design (RWD).

Wyżej wymieniona technika tworzenia witryn internetowych pozwala na automatyczne dostosowanie się strony internetowej do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana np. jeśli strona jest wyświetlana na przeglądarce w smartfonie, automatycznie jest dostosowywana do wyświetlacza telefonu, natomiast jeśli strona jest wyświetlana na przeglądarce na komputerze, również jest dostosowywana do rozdzielczości przeglądarki.

Rola Strony Internetowej, Pozycjonowania, Content Marketingu W Firmie

W związku z rozwojem internetu mobilnego strona internetowa przedsiębiorstwa powinna być stworzona w technologii responsive web design, czyli powinna prawidłowo otwierać się na każdym urządzeniu podłączonym do internetu. Strony internetowe, które nie są przygotowane zgodnie z tymi zasadami, powinny mieć większy współczynnik odrzuceń. Minusem takich stron jest brak czytelnej nawigacji, złe wyświetlanie się na smartfonach, czyli na ekranach o małej rozdzielczości itp.

Przy projektowaniu strony warto również zwrócić uwagę na user experience (UX) użytkownika oraz usability, czyli użyteczność strony internetowej. User experience (UX) to doświadczenie użytkownika z naszym produktem lub usługą, w tym przypadku ze stroną internetową przedsiębiorstwa. Strona powinna być intuicyjna, prosta i łatwa w obsłudze, użyteczność strony pozwala użytkownikom łatwo znaleźć wszystkie niezbędne informacje.

Kolejnym istotnym aspektem strategii marketingowej przedsiębiorstwa w internecie jest pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, czyli pozycja strony firmy w wyszukiwarkach, głównie w Google (obecnie najpopularniejsza przeglądarka w Polsce, 97% ruchu w sieci [2]). Zgodnie z definicją z książki Marketing internetowy w wyszukiwarkach [3] marketing w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing (SEM)) „służy poprawianiu dostępu użytkownika do serwisu internetowego poprzez zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarkach” [4]. Natomiast Search Engine Optimization (SEO) to działania związane z optymalizacją strony internetowej oraz dostosowanie głównie pod wyszukiwarki internetowe.

Obecny algorytm Google oparty jest na technologii uczenia maszynowego (machine learning) oraz sztucznej inteligencji. Warto zauważyć, że algorytm wyszukiwarki jest cały czas doskonalony przez pracowników firmy. Na pozycjonowanie strony internetowej wpływa wiele czynników, przede wszystkim dostosowanie strony internetowej przedsiębiorstwa do wymagań Google.

Z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych powiązana jest technologia Google AdWords. Google AdWords to platforma reklamowa Google, która pozwala wyświetlać reklamy w wyszukiwarce oraz mapach Google. Platforma była zapoczątkowana w 2000 roku. Platforma jest samoobsługowa oraz pozwala bardzo szybko uruchomić kampanie w internecie.

Reklamy Google AdWords mogą być widoczne w Google Search Network (sieć wyszukiwania, czyli wyniki w wyszukiwarce internetowej Google) oraz w Google Display Network (sieć reklamowa). Istotnym wskaźnikiem w Google AdWords jest wskaźnik wynik jakości. Wyżej wymieniony wskaźnik odpowiada za ocena jakości przygotowanych kampanii, reklam oraz słów kluczowych.

Na rynku reklamy online można wyróżnić kilka poniższych wskaźników:

  • CTR (Click Through Rate) – współczynnik klikalności, czyli ilość kliknięć w reklamę w internecie
  • Ad viewability – współczynnik widoczności reklamy
  • Bounce rate – współczynnik odrzuceń
  • CR (Conversion Rate) – współczynnik konwersji, czyli współczynnik, który mierzy procent dokonanych akcji użytkowników po kliknięciu w daną reklamę

Kolejna istotną aktywnością w pozycjonowaniu stron internetowych jest tworzenie wysokiej jakości treści, czyli content marketing. Dobra treść na stronie internetowej firmy lub na blogu firmowym pozycjonuję pracowników przedsiębiorstwa jako ekspertów w swojej dziedzinie, pozwala edukować klientów oraz przede wszystkim dotrzeć do większej liczby odbiorców poprzez zamieszczone treści.

Warto zauważyć, że rozwój internetu znacząco wpłynął na rozwój blogów, blogosfery oraz content marketingu. Znaczenie content marketingu również wzrosło od kiedy popularność zdobyły aplikacje, które blokują reklamy internetowe [5].

Podsumowanie

Lista wszystkich wpisów z serii o e-marketingu poniżej:

Mam nadzieję, że wpis dostarczył Ci wartość i przekazałem Ci specyfikację strony internetowej, pozycjonowania i content marketingu w firmie. Kolejne wpisy dotyczące tego tematu w kolejnych tygodniach. Bardzo dziękuje Ci za przeczytanie i poświęcony czas. Jeśli masz chwilę, napisz komentarz, jak mogę Ci jeszcze pomóc lub czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o branży IT. Zachęcam również do zapisania się na newsletter, w którym prześlę Ci raz w tygodniu wartość w postaci ciekawych tekstów, tematów oraz inicjatyw związanych z IT, produktywnością, biznesem, marketingiem online, rekrutacją oraz technologią. Stay tuned!

Bonus nowa grupa „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku

grupa-facebook

Zapraszam również do dołączenia do nowej grupy „Pierwsze kroki w IT / Początki w IT – Instajob.pl” na Facebooku – https://www.facebook.com/groups/847327302453321 #łączmysię ;-). Grupa ma na celu zrzeszać i wspierać osoby, które chcą się przebranżowić do branży IT. Serdecznie polecam szczególnie osobom, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej o branży.

Grupa ma na celu stworzenie społeczności użytkowników, którzy wspierają się podczas przebranżowienia, pomagają sobie nawzajem w zdobyciu pierwszej pracy w IT. Zależy mi, aby ta pomoc była wartościowa, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Dołączysz? 😉

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na blogu, polecam:


Bibliografia

[1] Werenowska A., Strona internetowa i e-mailing jako element polityki komunikacyjnej przedsiębiorstw, Niepodległość i pamięć, nr 3 (63), 2018, s. 241.

[2] Szymański W., Pozycjonowanie stron internetowych (SEO), w: E-marketing, Mazurek G. (red), Poltext, 2018, s. 243.

[3] Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Onepress, 2006.

[4] Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Onepress, 2006, s. 17.

[5] Tobiasz M., Szymański W., Content marketing, w: E-marketing, Mazurek G. (red), Poltext, 2018, s. 397.

Posts created 20

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top